Link: De Heerlijkheid van Wolphaartsdijk

De zomervakantietijd is aangebroken.

Voor het eerst gaan we naar een iets grotere camping. Normaal gesproken houden de kampeermiepen het vooral bij de kleinere campings. Maar deze kozen we uit omdat de ligging zo mooi leek: aan het Veerse Meer. En jawel hoor…. dat was echt zo! Vanaf de camping hoefde je enkel de weg (klein dijkje) over te steken en daar lag het glinsterend meer op je te wachten. En natuurlijk zijn we een avondje gaan kijken naar de zonsondergang, adembenemend mooi!

Onze kampeerplaats was een klein veldje waar we samen met nog drie ‘buren’ konden staan. Het veldje was omheind met hoge struiken en heesters, waardoor het net een minicamping leek. Ons veldje lag direct naast het sanitairgebouw, waar we een privé-unit hadden. Helaas moesten we wel omlopen, omdat er geen verbindend paadje was vanuit het veldje. Maar dat kon de pret niet drukken: ’s nachts in het pikkedonker naar het toilet met het zaklamplicht van onze mobieltjes.

Het weer was ons goed gezind! Op weg ernaar toe dachten we dat onze tent bij het opzetten misschien zou wegvliegen, maar door de beschutting van de struiken en heesters was de wind nauwelijks voelbaar. De tent stond redelijk snel en onze zonovergoten vakantie kon beginnen.

De camping ligt redelijk ver van de dorpen eromheen, alsook van de supermarkt. Is er iets mooier dan met een zonnetje op je bol te lopen langs het Veerse Meer naar de winkel? Maar wat hadden we een dorst toen we daar aankwamen en we verheugden ons om op het terras iets te kunnen drinken. Nee hoor, hartstikke vol binnen, buiten zat niemand, maar er was geen plek voor ons bij ‘Den Baas en zijn Madam’… Teleurgesteld dropen we af, maar tot onze vreugde zagen we dat er een fietsveer naar de overkant ging – Kortgene – en daar waren we wel welkom op een van de vele terrasjes! Eenmaal terug aan ‘onze kant’ van het water haalden we onze boodschapjes en met een flesje verse jus d’orange voor onderweg liepen we terug naar de camping. Een aanrader!

Maar dan bereikt ons het nieuws dat de Limburgse wijk waar één van de kampeermiepen woont wordt geëvacueerd vanwege het dreigende hoge water. Poeh…. een spannende avond en nacht volgde. Want één ding was zeker: als het huis zou onderlopen, zouden we vrijdagochtend weer naar huis gaan om puin te ruimen. Maar gelukkig bleef dit leed ons bespaard. Dit in tegenstelling tot vele anderen in Europa die ondervonden dat het wassende water hun huis en haard bereikte. Met een kleine bittere nasmaak bleven we om onze vakantie voort te zetten, met leuke bezoekjes aan o.a. Nisse, Goes, Burgh Haamstede en natuurlijk de zee…

Van het Veerse Meer naar onze kampeerplek.

Pluspunten:

• Ligging aan het Veerse Meer.
  • De eigenaar van de camping teelt Zeekraal, jammie! – www.zeeuwszilt.com.

Mieppunten:

• Sanitair niet direct naast je tent.
  • Slechts 1 waterpunt voor het gehele kampeerveldje.
  • Teveel geparkeerde auto’s op het kampeerveldje.